تارنگار شخصی عرفان نحریر

سعدی اگر عاشقى کنى و جوانى .... عشق محمد بس است و آل محمد- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

تارنگار شخصی عرفان نحریر

سعدی اگر عاشقى کنى و جوانى .... عشق محمد بس است و آل محمد- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آخرین نظرات

نگذارید شب شادی شما شب وحشت آن ها شود

سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ب.ظ
چهارشنبه سوری یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. ایرانیان از قدیم آخرین سه‌شنبه سال را با پریدن از روی آتش و خواندن شعر «زردی من از تو سرخی تو از من» زردی‌ها و ناپاکی‌ها را به آتش می‌دهند و از آن طلب سرخی و زندگی می‌کنند.

ایجاد سر و صدا و بر هم زدن آرامش خیابان‌ها جز این رسم نبوده و نیست. در این چهارشنبه‌ آخر سال به یاد حیواناتی که محیط زندگی آنها خیابان‌ها و کوچه‌هاست باشیم. آنها درکی از دلیل این سروصدا‌ها ندارند و صدای ترقه و نارنجک باعث ترس و وحشت آنها می‌شود. در مواردی که ترقه در نزدیکی حیواناتی مانند گربه‌ها و سگ‌ها منفجر می‌شود باعث ایجاد آسیب‌های جدی در این حیوانات می‌شود. پارگی پرده‌ گوش، فرو رفتن خرده‌های سنگ یا مواد داخل ترقه‌ها در بدن و چشم، ترس و وحشت فراوان و بروز خطرات جدی مثل تصادف با ماشین، آن‌ها را در این شب تهدید می‌کند.

آخرین چهارشنبه‌ سال را مطابق سنت نیکانمان جشن بگیریم و حیوانات کوچک و بی‌پناه شهرمان را فراموش نکنیم.
نگاره: ‏چهارشنبه سوری یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. ایرانیان از قدیم آخرین سه‌شنبه سال را با پریدن از روی آتش و خواندن شعر «زردی من از تو سرخی تو از من» زردی‌ها و ناپاکی‌ها را به آتش می‌دهند و از آن طلب سرخی و زندگی می‌کنند.

ایجاد سر و صدا و بر هم زدن آرامش خیابان‌ها جز این رسم نبوده و نیست. در این چهارشنبه‌ آخر سال به یاد حیواناتی که محیط زندگی آنها خیابان‌ها و کوچه‌هاست باشیم. آنها درکی از دلیل این سروصدا‌ها ندارند و صدای ترقه و نارنجک باعث ترس و وحشت آنها می‌شود. در مواردی که ترقه در نزدیکی حیواناتی مانند گربه‌ها و سگ‌ها منفجر می‌شود باعث ایجاد آسیب‌های جدی در این حیوانات می‌شود. پارگی پرده‌ گوش، فرو رفتن خرده‌های سنگ یا مواد داخل ترقه‌ها در بدن و چشم، ترس و وحشت فراوان و بروز خطرات جدی مثل تصادف با ماشین، آن‌ها را در این شب تهدید می‌کند.

آخرین چهارشنبه‌ سال را مطابق سنت نیکانمان جشن بگیریم و حیوانات کوچک و بی‌پناه شهرمان را فراموش نکنیم.‏

منبع: انجمن حمایت از حیوانان

  • عرفان نحریر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">