تارنگار شخصی عرفان نحریر

سعدی اگر عاشقى کنى و جوانى .... عشق محمد بس است و آل محمد- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

تارنگار شخصی عرفان نحریر

سعدی اگر عاشقى کنى و جوانى .... عشق محمد بس است و آل محمد- اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

آخرین نظرات

سهام هایی که رشد نمی کنند

پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۱۵ ب.ظ

امروز چند تا از دوستان سوال مشابهی داشتند درباره اینکه چرا سهام بعضی شرکت های (نام نمی برم تا دوستان ناراحت نشوند) سرمایه گذاری رشد نمیکنه و خیلی وقته سرمایه این عزیزان راکد مانده و چرا حقوقی هایی که از سهامداران عمده شرکت هم هستند از سهم حمایت نمی کنند؟

ببینید وقتی شما یک اپارتمان را برای سکونت می خرید دیگر به ان به چشم سرمایه نگاه نمی کنید و افزایش یا کاهش قیمت ان خیلی برای شما اهمیت ندارد چون هدف شما سکونت می باشد.

حالا فرض کنید چند شرکت حقوقی یک شرکت سرمایه گذاری تاسیس می کنند و بخشی از سهام را هم بصورت شناور به بازار می دهند و با سرمایه ای که دارند شروع به خرید سهام شرکت های مختلف کرده و سبد سهام تشکیل میدهند و درامد و سرمایه انها از همین سبد تشکیل می شود بنا براین از سبد خود حمایت میکنند ولی از سهام شرکت سرمایه گذاری خودشان حمایتی بعمل نمی اورند(مقایسه با خرید مسکن برای سکونت).
شرط عقل حکم می کند شما سهامی که در سبد این شرکت سرمایه گذاری قرار دارد را بخرید نه سهام خود شرکت سرمایه گذاری را . تازه با ین کار حفوفی ها هر زمان که بخواهند می توانند اقدام به جمع اوری سهام شرکت سرمایه گذاری با پایین ترین قیمت بنمایند.


با تشکر از: احمد مختاری

  • عرفان نحریر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">